Semboller ve alegoriler; Batı sanatında kullanılan hayvanlar, çiçek ve manzaradan oluşan doğa unsurlarından mum ve zar gibi günlük nesnelere kadar simgesel şekillerin anlamlarını kapsar. Ressamlar, alegorik resimlerde beşeri özellikleri veya doğa olaylarını kişiselleştirmek için klasik mitolojinin tanrı ve tanrıçalarını da resmettiler.
Arnolfini’nin Evlenmesi (Jan van Eyck)
Avusturyalı Anne’nin Naipliği (Laurent de la Hyre)
Venüs ve Cupido (Agnolo Bronzino)
Eva Prima Pandora (Büyük Jean Cousin)
Kaynakça:
GOMM Sarah Carr, The Secret Language of Art, Duncan Baird Publishers, 2001
Gülendam Dinç, 1998 yılında Manisa'da doğdu. Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sanat Tarihi bölümü, 3. sınıf öğrencisi. İzmir'de yaşıyor. MozartCultures'da Sanat Tarihi alanında yazılar yazıyor. İngilizce ve İtalyanca dillerini geliştiriyor. Sanat, sosyoloji ve tarih ile ilgilenerek bunları hayatın genel akışına yediriyor. Müzikle ilgilenmek, okumak ve seyahat edip yeni yerler keşfetmek hobileri arasında.
The Three Shades (1881-1886) Rodin, klasik tanrı mükemmeliyetinde Grek ve Roma heykelleri yapmak yerine, insan bedeninin çirkinliklerini de yontma cesaretini...
Van Gogh’un hayatındaki en büyük değişim, ona ressam olmasını öğütleyen küçük erkek kardeşi Theo tarafından tetiklenmişti. Zaman geçtikçe Theo gitgide...
Dini öyküler ve resimler Ortaçağda oldukça yaygındı. Yeni Ahit’teki olayların freskleri–özellikle İsa’nın Hayatı ve Çilesi- aslında okuma yazma bilmeyenleri eğitme...